URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
  URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
 URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
 URZAD GMINY BIAŁY DUNAJEC

  

W ZWIĄZKU Z ZAISTNIAŁĄ SYTUACJĄ ODNOŚNIE PANOWANIA KORONOWIRUSA UPRZEJMIE PROSIMY PRZED PRZYJŚCIEM DO URZĘDU GMINY O KONTAKT TELEFONICZNY W CELU WERYFIKACJI CZY DANA SPRAWA MOŻE ZOSTAĆ ZAŁATWIONA PRZEZ TELEFON BĄDŹ ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ PRZESUNIĘCIA ZAŁATWIENIA SPRAWY W INNYM TERMINIE.

MA TO NA CELU ZMINIMALIZOWANIE ZARAŻENIA SIĘ KORONAWIRUSEM.

 

ZA WSZELKIE NIEDOGODNOŚCI PRZEPRASZAMY.

 

PONIŻEJ ZNAJDUJE SIĘ WYKAZ NUMERÓW TELEFONÓW DO POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW.

 

STANOWISKO DS KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ p.nr.13

 

  • 0182079526

 

STANOWISKO DS KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ p.nr.12

 

  • 0182079523
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KASA p.nr.6

 

  • Magdalena Trebunia
  • 0182079522

 

OBSŁUGA SEKRETARIATU

 

  • Bożena Borkowska
  • 0182079511
  • 0182073124
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE p.nr.2

 

  • Agnieszka Topór-Huciańska
  • 0182079517
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ARCHIWUM URZĘDU GMINY

 

  • Paulina Pysiewicz
  • 0182079521
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZASTĘPCA KIEROWNIKA USC p.nr.9

 

  • Anna Wypychowska
  • 0182079514
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I HANDLU p.nr.10

 

  • Anna Stachura
  • 0182079520
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI p.nr.4

 

  • Maria Sieczka w zastępstwie Grzegorz Dziadkowiec
  • Janina Kulińska
  • 0182079513
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

PEŁNOMOCNIK DS OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH I SPRAW WOJSKOWYCH, OBRONY CYWILNEJ p.nr.7

 

  • Antoni Górszczyk
  • 0182079529
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

KANCELARIA MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH p.nr.2

 

  • Agnieszka Topór-Huciańska
  • 0182079517

 

STANOWISKO DS BUDOWNICTWA p.nr.15

 

  • Stanisław Krzysztofiak
  • 0182079516
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS GEODEZJI I GOSPODARKI GRUNTAMI p.nr.15

 

  • Adam Jaszczyk
  • 0182079516
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH p.nr.1

 

  • Adam Matyga
  • 0182079521
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS GOSPODARKI KOMUNALNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA p.nr.1

 

  • Andrzej Kęsek
  • 0182079521
  •     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

STANOWISKO DS POZYSKIWANIA FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH / INSPEKTOR OCHRONY DANYCH (IOD) p.nr.1

 

  • Paulina Pysiewicz
  • 0182079521
  •    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

 

Ul. Jana Pawła II 312

34-425 Biały Dunajec

Tel: 0182079512

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pon-Pt 7.30-15.30

 

ŚWIADCZENIA RODZINNE I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY

 

Tel:  01820795-27

Fax:  18-20-731-24

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pok. nr 8

  

X Małopolski Dzień Uczenia się - 7 i 8 czerwca zapraszamy na bezpłatne wydarzenia online

X Małopolski Dzień Uczenia się - 7 i 8 czerwca zapraszamy na bezpłatne wydarzenia online

    X Małopolski Dzień Uczenia się - 7 i 8 czerwca zapraszamy na bezpłatne...

II rata opłaty za koncesję na sprzedaż alkoholu UWAGA! 31 MAJA MIJA TERMIN WNIESIENIA II RATY OPŁATY ZA ZEZWOLENIE NA SPRZEDAŻ ALKOHOLU!

  II rata opłaty za koncesję na sprzedaż alkoholu UWAGA! 31 MAJA MIJA TERMIN WNIESIENIA...

ARiMR: „Modernizacja (obszar D)” i „Restrukturyzacja małych gospodarstw” do 30 czerwca

  ARiMR: „Modernizacja (obszar D)” i „Restrukturyzacja małych gospodarstw” do 30 czerwca O...

  • X Małopolski Dzień Uczenia się - 7 i 8 czerwca zapraszamy na bezpłatne wydarzenia online

    X Małopolski Dzień Uczenia się - 7 i 8 czerwca zapraszamy na bezpłatne wydarzenia online

  • II rata opłaty za koncesję na sprzedaż alkoholu UWAGA! 31 MAJA MIJA TERMIN WNIESIENIA II RATY...

  • ARiMR: „Modernizacja (obszar D)” i „Restrukturyzacja małych gospodarstw” do 30 czerwca

 

INFORMACJA O ZASADACH UDZIELANIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ


Zgodnie z postanowieniami zawartymi w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. poz.1255):


Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

1) poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub o spoczywających na niej obowiązkach, lub
2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
3) udzielenie pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo administracyjnym, lub
4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo administracyjnym.

 

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw:

1) podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
2) z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego;
3) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.


Nieodpłatna pomoc prawna przysługuje osobie fizycznej,

1) której w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.2)) i wobec której w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia lub
2) która posiada ważną Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1863), lub
3) która uzyskała zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia   1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1206 oraz z 2015 r. poz. 693), lub
4) która posiada ważną legitymację weterana albo legitymację weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203), lub
5) która nie ukończyła 26 lat, lub
6) która ukończyła 65 lat, lub
7) która w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej znalazła się w sytuacji zagrożenia lub poniosła straty traty,
8) która jest w ciąży


Prawo do nieodpłatnej pomocy prawnej osoba uprawniona, o której mowa w:
pkt 1) – wykazuje przez przedłożenie oryginału albo odpisu decyzji o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenia o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
pkt 2) – wykazuje przez przedłożenie ważnej Karty Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;
pkt 3) – wykazuje przez przedłożenie zaświadczenia, o którym mowa w ustawie z  dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego;
pkt 4) – wykazuje przez przedłożenie ważnej legitymacji weterana albo legitymacji weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań  poza granicami państwa;
pkt 5) i 6) – wykazuje przez przedłożenie dokumentu stwierdzającego tożsamość;
pkt 7) – wykazuje przez złożenie oświadczenia, że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w tym zapisie.

pkt 8) – wykazuje przez przedłożenie dokumentu potwierdzającego ciążę.

 

Osoba uprawniona, o której mowa w pkt 1), przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej składa pisemne oświadczenie, że nie wydano wobec niej decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia.
Nieodpłatna pomoc prawna dla osób o których mowa w pkt 8), jest udzielana w zakresie związanym z ciążą i urodzeniem dziecka, w szczególności praw rodzicielskich i uprawnień pracowniczych.

Nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana osobom uprawnionym według kolejności zgłoszeń. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej może z ważnych powodów ustalić inną kolejność.
Kobiecie, która jest w ciąży, nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana poza kolejnością.

 

 

WYKAZ PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ NA TERENIE POWIATU TATRZAŃSKIEGO

 

1. Prowadzone przez adwokatów:
a) Poronin, budynek „Wańkówka”, ul. Józefa Piłsudskiego 2
    czynny w poniedziałki, środy i czwartki w godz. od 8.00 do 12.00,

b) Kościelisko, Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Nędzy Kubińca 140
    czynny we wtorki i piątki w godz. od 11.00 do 15.00
 
2. Prowadzone przez radców prawnych:
a) Białka Tatrzańska, Filia Gminnej Biblioteki Publicznej, ul. Środkowa 179
    czynny w poniedziałki w godz. od 16.00 do 20.00

 

b) Bukowina Tatrzańska, Gminna Biblioteka Publiczna, ul. Kościuszki 36
   czynny we wtorki i środy w godz. od 13.00 do 17.00

 

c) Biały Dunajec, Urząd Gminy, ul. Jana Pawła II 312
czynny w czwartki i piątki w godz. od 8.00 do 12.00

 

3. Prowadzony przez organizację pozarządową - Fundacja HONESTE VIVERE:
    Zakopane, Starostwo Powiatowe, Pawilon C  ul.  Chramcówki 15
   czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 13.00

 

senior

 

spis

 

kar 

SES1

MPOZ

 

mikro

 

METEO

logom

banerbiznes

2519

Porady Prawne

pomoc

Do Wynajęcia - Oferta

Wywóz Odpadów

Harmonogram

green2

ibuk

sowa

Gminy Partnerskie

 Gmina Sianów

sianow

 

Gmina Chrzypsko Wielkie

chrzypsko